O společnosti AutaČesky

4 min.

V roce 2002–2003 jsme v naší zakladatelské firmě RACHOT Auto s.r.o. v Nové Pace začali instalovat první „radionavigační“ systémy. Nejprve od značky Alpine a posléze od známé značky Pioneer. Tehdy šlo o špičková a drahá zařízení s uhlopříčkou šest až sedm palců a cenou v řádech vyšších desítek tisíc korun (řekněme zhruba 70–80 tisíc).

 V té době měla většina jednotek vícejazyčné menu. Čeština v nich samozřejmě chyběla. Naši zákazníci byli převážně starší generace a jen výjimečně ovládali angličtinu či němčinu tak, aby komfortně ovládali takto vybavené vozy. Všichni se ptali: „Proč je menu anglicky a čeština chybí?“

Díky tomu jsme dostali jedinečný impulz.  Slyšeli jsme, co zákazník skutečně potřebuje a po čem touží.  A tak jsme se rozhodli češtinu prostě vyrobit sami, protože dovozce ani výrobce ji jednoznačně odmítal a nebyl schopen ji nabídnout.

 Vybrali jsme nadčasový přístroj Pioneer AVIC-BT, pustili se do práce … a světe div se, povedlo se. A tak se zrodil náš první překlad, první „počeštěný“ systém. A odtud se začala psát historie.

Těchto „Pioneerů s češtinou“ jsme postupně prodali nejvíce v České republice a to překvapilo nejen nás, ale především dovozce, firmu BASYS CS.

Netrvalo dlouho a BASYS CS nás kontaktovala. Měli zájem o český překlad do svých dodávek pro všechny dealery v ČR. Byla to nabídka, která se neodmítá. Naše původní vize byla prodávat a instalovat u nás v Nové Pace, ale ta spolupráce znamenala výrazný posun. Češtinu do aut jsme začali dodávat i jim.

Začátek značky AutaČesky

Jak plynul čas, přišel další zlomový moment. Vozidlo Audi A6 (generace 4F) vybavené druhou generací systému MMI s integrovaným modulem Bluetooth. V tomto voze čeština chyběla. Zákazník přišel s požadavkem. Chce do vozu nainstalovat sadu hands-free od značky Parrot (která dodávala produkty s českým menu). My jsme mu řekli, že to není nutné, že systém MMI již hands-free podporuje, stačí propojit telefon. Ale zákazník byl neústupný: „MMI neumí česky jako Parrot a tím pádem to pro mě není přijatelné. Buď Parrot, nebo čeština.“ vyberte si. 

V tu chvíli se zrodila myšlenka na slogan “učit auta česky“. A od té chvíle už to znáte. Postupně jsme rozšířili nabídku na další značky. BMW, Mercedes-Benz, Ford a další výrobce vozidel. 

Mezi tím přišel požadavek na instalace do zcela nových, ještě neprodaných vozidel, se kterými nešlo jezdit, protože neměla pojištění ani registrační značky a tak se zrodil nápad ohledně instalací přímo u zákazníka. 

Už více než 20 let přinášíme řešení, která umožňují, aby naše auta „psala nebo mluvila” česky a my všichni, “starý i mladý”,  tomu jednoznačně rozuměli...